Moppegangsters



Jag ber om ursäkt för listan nedan. Jag har nämligen uppmärksammats på två fel:
1. Min första skiva var INTE offspring. Det var -viskar- ricky martin.
2. Och jag har blivit tagen TVÅ gånger av polisen. Den andra gången, den jag alltså hade förträngt, lyder som följer:


Det var en vacker vårdag. Jag gick i nioende klass, och ägde på så vis, på grund av ålder, skolan.
Min väninna Sophie kom och hämtade upp mig med sin häftiga moppe. Jag hade, för första gången, ingen hjälm. Den var nämligen spårlöst försvunnen, och vi hade egentligen inte tid att leta.

Vi for ändå. Vi var så coola. Vi svishade förbi alla moppelösa småttingar och närmade oss med hast skolan. På moppeparkeringen stod det en osedvanligt stor mängd människor. Det roliga var att alla vinkade glatt till oss. Som sagt, vi var såå cola. Snyggast. Populärast. Äldst. Vi vinkade glatt tillbaka och gled upp på parkeringen.
Fram ur mängden klev en allvarlig polisman ut;
- Jaha tjejer. Det här var ju inte så bra. Vart är din hjälm?


Några månader senare hade vi ett mysigt avslutningsfika på skolavslutningsdagen.
Där hölls det traditionsenliga avslutningstalet, skrivet av en elev, som skulle behandla några roliga punkter under niornas närvaro på skolan.
- Och alla kommer väl ihåg skolans moppegangsters? CECILIA OCH SOPHIEEEE!

Tack Anna, det var ett fint tal. Du vet att hämnden är ljuv, och den närmar sig med hast.

Kommentarer
Postat av: Manna

Hahahhah!!

2008-04-17 @ 21:48:03
Postat av: Anonym

schyyy!
du kan ju inte berätta att det var jag som skrev talet. jag var ju en "spökskrivare" ;>

2008-04-18 @ 16:52:35
Postat av: teodor

haha det kommer jag ihåg

2008-04-20 @ 19:34:00
Postat av: Gunnar på Polisen

Jag följer din Blogg med spänning och det gläder mig att se du nu slutat med dina moppehyss! Aja baja.

2008-04-21 @ 13:25:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback